Nellyjobb

Fel av mig att skolka från min egen blogg;) Och dessutom berätta nu om vad som hände i helgen när det nästan är ny helg. Men i alla fall, i Fredags förra vecken ringde syster och undrade vad jag hade för helgplaner. Hon berättade att de hade sjukt mycket att göra på Nelly och undrade om jag ville haka på och jobba med henne. Klart att jag inte kan tacka nej till jobb. Och vem hade inte velat jobba på Nelly? Mitt jobb var att packa upp och hänga kläder på galgar och stryka dem innan Fia slutligen fotograferade dem på docka. Det tog ungefär 1 1/2 dag och sedan fick jag även prova på att fota lite skor till hemsidan. Ett jobb som låter väldigt simpelt men det var tidskrävande.
Idag väcktes jag av att min mobil ringde 08:48 och det var Fia som återigen undrade om jag kunde rycka in och jobba:) Tydligen hade inte någon av de två tjejer som brukar stryka tvätt kommit.. Därför var det lätt panik. Jag fixade iordning mig så snabbt jag kunde och tog bilen in till Borås. Det har varit väldigt roligt att jobba även om det stundtals var lite segt med att stryka kläder. Skulle jag behövas igen så tackar jag inte nej!
Hundarna fick pappa åka hem och rasta på lunchen. Tur att pappa har nära till jobbet:)

Hundarna har alltså haft en ganska långsam helg och de har haft det långsamt idag men det får jag ta igen imorn. Amy är inne i höglöpet nu och det gäller att ha dem åtskillda så att det inte blir några valpar.. Det känns så tråkigt att de inte får vara tillsammans men det är ju för bådas bästa.


Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL:


Din kommentar: