Stora damen har min lilla snutta blivit



Mycket har hänt sen jag bloggade sist. Jag och Markus har varit uppe i Stockholm under förra helgen (3-5 feb) och firade att vi varit ihop i 3 år:D Hundarna fick vara hemma och de blev väl omhändertagna.

Dagen innan vi åkte till huvudstaden så satte Amy igång och löpa så hon är stora damen nu:) Om 1 år tidigast kan jag om allt går som planerat ta valpar på henne. Som jag längtar! Men innan dess är det mycket som ska göras. Jag hoppas hinna gå SKK:s uppfödarutbildning och kanske någon kurs med hundarna plus mycket miljöträning. Jag siktar ju på att bli uppfödare på Pomeranian men det är mycket som krävs av en för att kunna bli det. Det är inte så bara att ta valpar utan det blir ett heltidsjobb som kommer kräva mycket engagemang och framför allt kunskap.



Jag har fått förfrågan om att ha med hundarna i en svensk klädeskatalog:) Mamma jobbar som inköpsassistent på det företaget och de ville ha med hundar i en kommande katalog och de tyckte att mina skulle passa. Det hade varit superkul med tanke på att mina hundar i så fall kommer att synas över hela landet. Dock är det ett tag kvar tills fotningen och vovvarna kanske inte alls blir bra på bild heller... Vi får se;)

Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL:


Din kommentar: