Lydig hund?

Kom in precis efter att ha varit ute med Magnum. Amy fick vara hemma och hon fick en tuggsko att bita på. När jag lämnade henne så såg hon mycket nöjd ut;) Jag och Magnum fick lite kvalitetstid ihop. Sällan det blir så tyvärr..

När vi var ute fick han gå lös en stund. Bland annat medan jag tog korten;) På sista bilden ser man att han spanar på något. Kort efter att bilden togs när jag fortfarande hade kameran i högsta hugg kom en ung kvinna gåendes. Magnum såg ju henne såklart och började springa mot henne samtidigt som han skällde. Jag ropade på honom och började springa efter i ett försök att hinna ikapp och få tag i honom. Jag sprang lite tveksamt och när Magnum kommit halvvägs fram till kvinnan så stannar han och tittar på mig. Han visste nog inte riktigt vad han skulle göra;) Jag kallade på honom och som tur var så kom han tillbaka till mig:) Han fick massa beröm. När kvinnan kom fram till mig så sa hon att det var en lydig hund jag hade.. Jag sa något i stil med att nja, då hade han ju lyssnat direkt när jag ropade på honom men samtidigt så sprang han ju inte fram helt heller. 

Egentligen är jag inte direkt orolig om jag skulle möta någon när jag har honom lös för att han aldrig skulle göra något. Samtidigt så får man ju respektera andra människor och andra vet ju inte hur min hund är. Jag kan säga att han är världens snällaste men en hundrädd människa skulle ju ändå vara rädd.

Får se till att träna mer inkallning med honom och framförallt med olika störningar;)
 




Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL:


Din kommentar: