Morgonångest

Idag har varit en väldigt lugn dag. I alla fall när det gäller mig själv och vovvarna. Däremot vaknade jag idag på morgonen av ljudliga steg upp och ner för trappan. Sov över hos killen och hans syster (V) har också köpt en pom som heter Ludde. Och Ludde har inte mått alls bra utan har spytt en del till och från. För ca 2 veckor sen låg han inne en hel dag på Blå Stjärnan i Borås med dropp just pga att han hade spytt en del. Imorse hade han tydligen spytt blod så killens syster och deras pappa åkte åter in till Blå Stjärnan. Där röntgades han bland annat för att se om något fastnat i hans mage men de hittade inget. Inte heller fick de riktigt reda på varför han spytt. Men med tanke på att det är en röd dag idag så blev allt dubbelt så dyrt... Veterinären räknade på vad det skulle kosta att ha Ludde inne över dagen och det skulle kosta en hel del.. Så veterinären och V bestämde sig för att åka hem och åka in igen om det blev värre. Som tur är så har Ludde blivit lite bättre nu fick jag reda på genom sms:) Hoppas han blir bra och att det inte kommer tillbaka! Skulle bli så ledsen om mina hundar blev sjuka och jag är evigt tacksam över att de hållt sig friska. Finns nog inget värre än när ens hund inte mår bra:(

Resterande dag har varit lugn och hundarna har mest sovit och jag har haft en slödag. Började gå ut med hundarna idag på eftermiddagen. Ville hinna gå en långrunda i skogen innan det blev mörkt men hundarna ville inte följa med så vi har varit inne större delen av dagen. Men imorn är det nya tag som gäller! 


         Tidigare i veckan under en skogspromenad. Såå fina:)

Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL:


Din kommentar: