Tittar på platsbanken och suckar

Sitter och tittar på jobb nu på platsbanken. Inte det roligaste direkt men det måste göras. Har blivit så trött på att bara gå hemma och göra ingenting. Visst att det kan vara kul ett tag att bara få vara ledig men man blir ganska fort rastlös och därför måste jag verkligen se till att få ett rikitgt jobb! Sedan är det ju det här med ekonomin, det är väldigt tråkigt att alltid behöva snåla och innan jag skaffade hundarna, körkort och bil så behövde jag sällan tänka på pengar.. Det var inte så att jag unnade mig dyra saker direkt men jag behövde aldrig snåla in på något heller. Men nu är det ju så att ju äldre man blir desto fler blir också utgifterna och det blir bara fler och fler saker jag vill göra. Jag har också alltid avskytt att låna pengar av folk för då har man ju en skuld som måste betalas tillbaka och det är inget kul. Att spara var innan väldigt naturligt för mig och jag tycker om att kunna sköta och klara mig själv ekonomiskt.

De jobb som finns på platsbanken nu som intresserar mig är oftast jobb som kräver att man har annan huvudsaklig sysselsättning på 50%. Vilken jag som är arbetslös har väldigt svårt att uppfylla. Hade jag på något vänster lyckats få ett deltidsjobb på 50% så hade saken varit biff. Då hade jag kunnat söka ett till jobb där jag kan rycka in vid behov. Helt plötsligt hade det ju nästan blivit ett heltidsjobb fast på 2 olika ställen. Det perfekta av 2 världar där man förhoppningsvis får väldigt variernade uppgifter och på så vis aldrig tröttnar.

Det är inte så att jag är kräsen på vad jag söker men gränsen går vid att sitta som telefonförsäljare. Det skulle jag inte vilja göra! Inte för att det är ett dåligt jobb utan för att jag tror att jag hade tröttnat fort och dessutom hade jag haft svårt att försöka pracka på folk varor/tjänster via telefon. jag skulle kunna tänka mig lagerjobb, jobb i butik, jobb med hundar, djurparksjobb eller försökningsdjurstekninker för att nämna några. Just det sistnämda finns ute på platsbanken nu men det kommer jag antagligen inte kunna söka just pga att de vill ha någon med annan huvudsaklig sysselsättning. Annars hade det varit drömjobbet!

Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL:


Din kommentar: