Minicity

Idag har jag varit inne i Kinna på jobbmöte. Min kära svärmor och svägerska har tipsat mig om att skriva upp mig som vikarie hos kommunen. Jag fick lite telefonnr av dem och ringde dit förra veckan. Då bokade vi tid för ett möte idag. Vi gick igenom arbetsysslorna och pratade om vad jag hade för erfarenhet. Hon som jag pratade med var väldigt trevlig och pratglad:) Jag frågade hur mycket jobb det skulle röra sig om och hon sa att jag kunde börja imorn om det var så:) Men så fick jag en lapp av dem som jag skulle skicka in till polisen. En begäran om utdrag från belastningsregistret. På lappen står det att normal handläggningstid är ca 2 veckor. Och jag tror inte att de kommer att ringa in mig förrän de fått den lappen.. Så än kommer det nog dröja lite innan jag börjar.

Det var lite kris igårkväll. För tillfället har jag ingen bil eftersom Markus skulle laga en grej. Och när han skulle göra det i Lördags så var det värre än han trott så det blev inte färdigt. Som tur var fick jag lånat pappas bil in till Kinna idag:) Jag gick runt lite i Kinna centrum och sen satte jag mig på en bänk och njöt av vädret. Hundarna fick sitta och bara titta på allt som rörde sig runt oss. En hel del hundar gick förbi oss och Amy skällde som vanligt men inte inte lika hopplöst som tidigare. Skönt! Jag var ganska förvånad också för både Magnum och Amy satt/låg ner vissa stunder och verkade inte alls bry sig om människor som gick förbi. Det satt kråkor några meter bort från oss och dom tittade Amy intresserat på men hon satt lugnt ner. Inget skäll:)

Det var en del människor som kan fram och hälsade på vovvarna vilket är kul:)


Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL:


Din kommentar: