Vårtecken

Nyss hemkommen efter en några timmar ute. Packade matsäck till mig och lite saker till hundarna, satte dem i cykelkorgen och cyklade en sväng. Stannade vid ett mysigt ställe och lät hundarna springa av sig lite. Åt den medhavda smörgåsen och sedan gick vi till skogs. Hundarna hängde med i ett bra tempo och efter en stund tätnade skogen. Det var knappt så jag kom fram.. Men vovvarna är ju små så de tog sig fram smidigt. Till slut kom vi fram till en sjö och då satte jag mig ner och njöt av vädret. Mange badad lite också men det märktes att han tyckte att det var kallt. Åt min kanelbulle och sedan var det dags att dra sig hemåt. 

Ca 3 timmar blev det:) Jag såg flera vårtecken också. Bland annat en citronfjäril som Amy nästan åt upp.. Myrorna hade kommit igång också och även dem ville lilltjejen provsmaka men de var inte goda märkte hon fort;) Skönt att ha tagit tillvara på dagen såpass och det märktes sen när vi cyklade hem att hundarna var trötta. Amy sjönk ihop lite och det var nog nästan så hon somnade..




Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL:


Din kommentar: